Friday, November 26, 2010

keistimewaan perkataan tolong &terima kasih

 
perkataan tolong&terima kasih........
kehebatan 2perkataan ini sememang nye istimewa....
kalau tak percaya boleh tengok bukti....
cube anda baca dan fahami isi kandung petikan ini
yang saya copy/paste dari blog
(http://www.iluvislam.com)
 .......................................................................................................
"Can you press for me level 7... Please," Pinta seorang kiwi (orang New Zealand), semasa kami berada di dalam lif di perpustakaan universiti.
"Sure!" Saya membalas, sambil jari menekan butang di lif.
"Cheers!" Dia membalas.
Dalam satu kejadian lain,
"Excuse me, can you take that for me. Please.." Pinta seorang makcik.
"Which one? This one?" Sambil memegang tin dan menunjukkan kepada makcik yang meminta.
"Yup. Thank you so much, my love!" Oh, hati berbunga, kerana dipanggil 'love'!Sweet lah makcik ni~
Saya bukanlah seorang yang terlalu 'alert', tetapi untuk masa-masa yang tertentu, telinga saya menangkap setiap butir bicara yang dikeluarkan oleh orang sekeliling. Kemudian, saya berfikir dan menilai, lantas belajar tentang erti kehidupan.
 ..................................................................................................................................................
macam mane boleh tahan kan....................


No comments:

Post a Comment